lördag 8 maj 2010

K-Retify

Har lagt upp en spelningslista på kul på Spotify. Den heter "K-Retro tappar ur" och är ett snabbt hugg genom denna värld. Klart att man hittar mycket här men jag är ändå besviken på hur mycket som var nyinspelning eller nymixat. Sedan är det ju en hel del som inte finns också. Lesley Gore hade alldeles för lite låtar, likaså Gigliola Cinquetti, Lill Malmkvist hade en, The Phantom lät jättekonstigt, "Rinky Dink" fanns på en massa ställen men ingen var original, Hondells och Chantays bara enstaka låtar och så vidare...

401 spår med etiketten "40s" 24000 på "50s" och 44000 på "60s". 74000 på "70s".

MEN mycket finns det ändå, så håll till godo. Har du en som du vil dela med dig av?

4 kommentarer:

  1. Vi som inte har spotify... hur gör vi som vill lyssna på din lista.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller spotify och då går det väl inte

    SvaraRadera
  3. Well, Sid och Mercury mina vänner, med risk för att låta arrogant så..... är det kört!
    Jag har en så kallad "invite" som man kan få hyfsat lätt tror jag och kostar gratis. Kolla spotify.com.
    Jag har kollat det innan men fick en push att utforska och göra en lista av sångaren i Buckaroos som lade ut sin nyss (kolla i länklistan) och den var full av godbitar.
    Mycket smidigt sätt att dela musik på och kunna öppna hemma hos nån annan t.ex.
    Good luck!

    SvaraRadera